Per product

U heeft een vraag? Stel uw vraag zo beknopt mogelijk

Round Sound

Productkenmerken en specificaties

Round Sound

Veel gestelde vragen

  • Ik zie een "E" in de display van mijn thermostaat. Wat is er mis?

    Er is een probleem met de temperatuurvoeler van de thermostaat. Mogelijk meet de thermostaat een temperatuur die bijzonder laag is. Klik de thermostaat van zijn grondplaat en leg de thermostaat tenminste een uur in een warme omgeving, en probeer het later nog eens.
    Mocht de klacht niet verdwijnen, dan is mogelijk de interne voeler defect. In dit geval dient de thermostaat te worden vervangen.

  • In het display van mijn thermostaat is een vlamsymbool zichtbaar maar toch functioneert de verwarming niet?

    In dit geval ligt de oorzaak meestal bij de CV-ketel en niet bij uw thermostaat. Controleer eventueel op uw thermostaat of de bedrading nog goed contact maakt. Kijk vervolgens bij uw CV-ketel of deze een storingsmelding geeft en kijk in de documentatie van uw ketel wat dit betekent. Raadpleeg bij twijfel altijd uw installateur.

  • Kan ik powerstealing thermostaten bij elk merk cv-ketel gebruiken?

    Van sommige merken cv-ketels weten wij dat deze slecht met powerstealing omgaan. Bij deze merken adviseren wij dan ook geen powerstealing thermostaten, maar thermostaten die op eigen batterijen werken.

  • Mijn thermostaat heeft moeite met het regelen van de vloerverwarming. Hoe ga ik temperatuurschommelingen tegen?

    Omdat een vloerverwaming trager is in de afgifte van de temperatuur dan normale radiatoren kan het voorkomen dat bij gebruik van een aan/uit-thermostaat de temperatuur gaat schommelen. Gelukkig kan bij de meeste Honeywell thermostaten het aantal schakelingen per uur worden aangepast. Hiermee kunt u het regelgedrag van de thermostaat aanpassen aan de snelheid van uw verwarmingssysteem. Een traag systeem zoals vloerverwarming vereist een laag aantal schakelingen en een snel systeem zoals luchtverwarming juist meer schakelingen in een uur.

    Voor het wijzigen van het aantal schakelingen per uur van uw thermostaat kunt u contact opnemen met de Honeywell Infolijn (020-5656392) of raadpleeg uw installateur.

  • Waar kan ik een Honeywell installateur vinden?
    U kunt een erkend installateur in uw buurt vinden via deze website. 
  • Waarom gebruikt deze thermostaat geen batterijen? (powerstealing)

    Deze thermostaat werkt door middel van 'powerstealing'. Hierbij houdt de thermostaat de interne accu opgeladen door stroom te 'stelen' van de ketel. Dit werkt via dezelfde twee draden als waarmee de thermostaat de ketel aanstuurt. Door powerstealing hoeft u nooit batterijen te vervangen. Dat is wel zo gemakkelijk en milieuvriendelijk.

  • Wat is een modulerende thermostaat?

    Een modulerende verwarmingsregeling kan de branderhoogte van de ketel op verschillende standen laten branden. Hierdoor wordt gezorgd voor een nauwkeurige temperatuurregeling, en wordt de branderactiviteit van de ketel precies aangepast aan de warmtebehoefte. Een modulerende regeling haalt zo meer rendement uit een laag vermogen van stoken. Daarnaast is het moduleren ook nog beter voor het milieu doordat er minder schadelijke stoffen worden uitgestoten.
    Ook hebben een modulerende ketel en thermostaat een 2-weg communicatie. Zo’n thermostaat kan dus ook informatie ontvangen vanuit de ketel.

  • Wat is powerstealing?

    De Round On/Off is voorzien van een een zogenaamde supercondensator. Dit is een speciale voedingsbron die batterijen overbodig maakt. Tijdens bedrijf laadt de Round On/Off de voedingsbron op. De laadtijd van deze condensator bedraagt ongeveer 15 minuten.

Handleidingen

Vind een installateur bij u in de buurt

Voer uw postcode of woonplaats in om getrainde installateurs te vinden zodat u verzekerd bent van deskundig advies, de juiste producten en professionele service.

Producten vergelijken

Vergelijk de diverse producten van Honeywell en bepaal welke ideaal is voor uw woning.
Vergelijk direct

Support

Stel uw vraag aan onze supportafdeling en wij geven u snel en accuraat antwoord.
Direct support